• Header

Hoe werkt het precies?

Prodimed Proteïnedieet:

Het eiwitdieet werd ontwikkeld door de onderzoeksteams van Prof. Georges Blackburn van Harvard University in de VS. Dit dieet is anders, bij een eiwitdieet is de enige toevoer van brandstof aan het organisme afkomstig van eiwitten, met vrijwel totale uitsluiting van koolhydraten en lipiden. Het lichaam is dan genoodzaakt om zijn energie uit de reserves te putten. Het lichaam past zich op natuurlijke wijze aan en u zult gewicht verliezen met behoud van spiermassa.

Het Prodimed dieet bestaat uit een aantal fasen:

De actieve fase:

Dit het eigenlijke eiwitdieet, dat in verschillende stappen zal worden opgebouwd. Afhankelijk van de uitslagen van de voorbereidingsfase zal uw diëtist het noodzakelijke aantal stappen vaststellen. Bij elke stap zult u een faseformulier ontvangen met alle specifieke richtlijnen voor die stap. U dient deze richtlijnen strikt op te volgen en elk formulier goed te lezen. Soms zijn er minimale, maar essentiële verschillen.

Fase 1: (actieve fase)

Dit is het duidelijkste (soms makkelijkste) deel, want er mag niets anders gebruikt worden dan groenten en de producten van Prodimed (4-6 per dag), de voedingssupplementen en 2 liter water/ vocht. Dit dieet is doeltreffend bij Obesitas die niet op traditionele behandelingen reageren.
Binnen 24 uur zijn de suikervoorraden uitgeput, het lichaam is dan verplicht om vetten af te breken om de suikers aan te maken die het nodig heeft. Het verdwijnen van het fysieke gevoel van honger binnen 48 uur is het gevolg.

Fase 2:

Het gematigde eiwitdieet berust op hetzelfde principe als het totaal eiwitdieet, maar u hebt bovendien recht op een normale maaltijd per dag. Het product van Prodimed voor de avondmaaltijd wordt vervangen door vlees, gevogelte of vis.

Fase 3: (overgangsfase)

Deze fase helpt u in stappen uiteindelijk terug naar de onderhoudsfase. Telkens wordt er een normale maaltijd toegevoegd met daarbij fruit, zuivel en brood. Naast de avond maaltijd, voeren we tijdens deze fase het ontbijt opnieuw in.

Fase 4:

Vanaf hier stappen we over op 2 normale maaltijden en een ontbijt.

Fase 5: (onderhoudsfase)

Om het huidige gewicht te kunnen behouden, gaat u tijdens deze laatste fase op zoek naar een evenwicht tussen de opname van voedingsmiddelen en het energieverbruik.

De fasen van overgang en onderhoud zijn de belangrijkste voor het behoud van de voordelen van het eiwitrijke dieet. De rol van de diëtist bestaat uit een persoonlijk onderhoudsprogramma op te stellen dat een natuurlijke wijze van voeding zal worden. Het behoud van het gewicht berust op de eerste plaats op het inzicht dat het nutteloos is een afslankdieet te beginnen als u na het verlies van uw overgewicht niet overgaat tot een andere wijze van voeding!

Nieuws

  • Ondervoeding, herken jij het?

    Ondervoeding, herken jij het?   Uit onderzoek blijkt dat 1 op de ...

    Lees meer
  • een uitdaging voor 2018?

    Heb jij al een sportief doel voor volgend jaar? Afgelopen jaar heb ik same...

    Lees meer
Meer nieuws
  • Waarvoor kunt u terecht

    Waarvoor kunt u terecht

    Vragen over voeding of een voedingsadvies op maat of begeleiding als u om medische redenen uw voeding moet aanpassen

    Lees meer
  • Werkwijze

    Werkwijze

    Tijdens het eerste consult zal ik onder andere met u bespreken wat er dagelijks gegeten en gedronken wordt

    Lees meer
  • Afspraak maken

    Afspraak maken

    kunt een afspraak maken via de mail, dan kan ik u een aantal opties geven om een afspraak te maken.

    Afspraak maken